Integritetspolicy - Landskrona Spelförening
Denna integritetspolicy beskriver hur Landskrona Spelförening ("vi", "oss", "vår") samlar in, använder och lagrar dina personuppgifter när du registrerar dig på vår webbplats och deltar i vår förening. Vi värnar om din integritet och är engagerade i att skydda dina personuppgifter.
Vilken information samlar vi in?
När du registrerar dig på vår webbplats kan vi samla in följande personuppgifter:
- Namn
- E-postadress
- Personnummer (vid behov för medlemsansökan eller bidragshantering)
- Kontaktuppgifter (t.ex. telefonnummer om du väljer att ange det)
- Information om ditt medlemskap (t.ex. datum för inträde)
Närvaro på olika event
Hur använder vi din information?
Vi använder den information vi samlar in för följande ändamål:
- För att hantera ditt medlemskap: Detta inkluderar att kommunicera med dig angående föreningens aktiviteter, möten och viktig information.
- För närvarorapportering till kommunen: Enligt krav från kommunen kan vi behöva lämna ut uppgifter om din närvaro vid våra aktiviteter för att kunna söka bidrag. De uppgifter som lämnas ut är begränsade till det kommunen efterfrågar och är nödvändiga för bidragsansökan.
- För att förbättra våra tjänster: Vi kan använda aggregerad och anonymiserad data för att förstå hur vår webbplats används och hur vi kan förbättra våra erbjudanden.
Hur skyddar vi din information?
Vi vidtar lämpliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter mot obehörig åtkomst, förlust, missbruk eller ändring. Detta inkluderar:
- Användning av säkra servrar och kryptering där det är lämpligt.
- Begränsad åtkomst till personuppgifter endast för de som behöver det för att utföra sina arbetsuppgifter inom föreningen.
- Regelbunden granskning av våra säkerhetsrutiner.
Vem delar vi din information med?
Vi delar inte dina personuppgifter med obehöriga tredje parter. Den enda instans vi delar information med är kommunen när det gäller närvarorapportering för bidragsändamål. Denna delning sker enbart i den utsträckning det är nödvändigt och krävs av kommunen.
Hur länge sparar vi din information?
Vi sparar dina personuppgifter så länge de är nödvändiga för de ändamål de samlades in för. Specifikt gäller följande:
- Information relaterad till närvaro och medlemskap som krävs för kommunens bidragshantering raderas efter 1 år.
- Övriga personuppgifter sparas så länge du är medlem i föreningen och en kortare tid därefter för administrativa ändamål, om inte lagstiftning kräver längre lagring.
Dina rättigheter
Du har rätt att:
- Begära tillgång till de personuppgifter vi har om dig.
- Begära rättelse av felaktiga eller ofullständiga uppgifter.
- Begära radering av dina personuppgifter under vissa omständigheter (rätten att bli bortglömd).
- Invända mot behandling av dina personuppgifter.
- Begära begränsning av behandlingen av dina personuppgifter.
- Få ut dina uppgifter i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format (dataportabilitet).
Om du vill utöva någon av dessa rättigheter, vänligen kontakta oss via kontaktformulär.
Ändringar i denna integritetspolicy
Vi kan komma att uppdatera denna integritetspolicy från tid till annan. Den senaste versionen kommer alltid att finnas tillgänglig på vår webbplats. Vi uppmuntrar dig att regelbundet granska denna policy för att hålla dig informerad om hur vi skyddar din information.
Kontaktinformation
Om du har några frågor om denna integritetspolicy eller hur vi behandlar dina personuppgifter, vänligen kontakta oss via kontaktformulär, eller när du träffar oss på spel träffar